PRIX JEUNES 2018 CONTRE L'EXPLOITATION SEXUELLE : C'EST PARTI POUR LES VOTES

Sexual Exploitation : a growing menace

Book Sexual exploitation a growing-menace 2014For the third year in a row, Fondation Scelles presents a global report on the state of sexual exploitation. This past year was particularly beneficial for traffickers, and the various analyses in the report confirm the true intensity and the adaptability of these organized criminals who are, in France as well as in the rest of the world, becoming more and more prevalent in the practice and networking of prostitution.
The case studies, country by country, with a close eye on the principal trends of sexual exploitation today, confirm the growing threats to our societies.

Pour la troisième année, la Fondation Scelles présente un état des lieux de l'exploitation sexuelle dans le monde. L'année écoulée a été particulièrement féconde pour les trafiquants. Et les différentes analyses qui figurent dans le présent rapport confirment la variété, l'intensité et l'adaptabilité des réseaux criminels qui sont, en France comme dans le monde, de plus en plus présentes dans l'ensemble des formes constatées de la prostitution.
Les études, pays par pays, comme le regard porté sur les tendances principales de l'exploitation sexuelle d'aujourd'hui, confirment les menaces grandissantes qui pèsent sur nos sociétés.

HTML5 logo and wordmarkSexual Exploitation : a growing menace (english version only - HTML)

pdf-icon Sexual Exploitation : a growing menace (english version only - PDF 38 Mo)
pdf-icon Sexual Exploitation : a growing menace (version française - PDF 3,2 Mo)

« Exploitation sexuelle - Une menace qui s'étend », éditions Economica, 628 pages, 27 euros. Disponible sur amazon.fr / fnac.com