Violence & torture against women & girls in trafficking & prostitution: Educating service providers
CSW63, New York. LA Fondation Scelles intervient lors de l'événement : Violences et tortures des femmes et des filles dans le contexte de la traite et de la prostitution
« DOMMAGE QU’ELLE NE SOIT PAS MORTE » : Quand des militant.e.s pro « sex-work » souhaitent la mort d’une survivante de la prostitution…
Condamnation de Jürgen Rudloff : la fin du Paradis !
L’État de droit contre la marchandisation du corps : conférence organisée par la Fondation Scelles, les actes de la conférence, les vidéos des inrtervenants
La prévalence de l’état de stress post-traumatique chez les personnes prostituées : interview d'Yves Charpenel et Note d'expertise de l'Observatoire International de l'exlploitation sexuelle
La Fondation Scelles à l’ONU pour lutter contre la traite des femmes et des filles dans le contexte migratoire.

Combating Online Sex Trafficking

Colloquium during the 62nd session of the UNCSW brings together key players in the global fight against online sex trafficking: policy makers, tech companies, law firms, law enforcement, business leaders, NGOs to confront challenges and forge cooperation

Participant Kit Combating Online Sex Trafficking Colloquium March 14 2018 New York

Who: François Delattre, Ambassador, Permanent Representative of France to the United Nations; Per-Anders Sunesson, Swedish Ambassador at Large for Combating Trafficking in Persons; Melanie Thompson, Survivor of internet-facilitated sex trafficking; Mary Marzio, Producer and Director, "I am Jane Doe"; Cyrus Vance, New York County District Attorney; Monique Villa, CEO, Thomson Reuters Foundation; Yves Charpenel, Deputy State Prosecutor, Supreme Court in France, and President, Scelles Foundation; Valiant Richey, Prosecutor, King County, Washington; Julie Cordua, CEO, Thorn; Angel Nguyen, Vice President of Compliance and Financial Crimes Solutions, Enigma. Bob Herbert, veteran journalist and former New York Times columnist, will facilitate the discussion.

What: "Combating Online Sex Trafficking: Confronting Challenges, Forging Cooperation," an international colloquium on the pervasiveness and harm of online sex trafficking and how to combat it. The panel will explore how technologies are diverted by traffickers to sexually exploit vulnerable human beings, primarily women and children; the best legislative, judicial and tech practices to raise awareness of, prevent, and curtail online sex trafficking and commercial sexual exploitation; the necessary commitment of tech companies; the need for public-private transnational cooperation strategies.

Why: The fight against online sex trafficking is a fight against one of the most brutal forms of violence against women and girls and widespread international criminal activities. Since more than 50% of sex trafficking now takes place online, and since this part of the Internet will continue to increase, the global community must develop and implement more effective policies to combat internet sex trafficking and the criminal organizations behind it. That situation can be reversed by increasing the awareness and understanding of the nature and prevalence of online sex trafficking and of the harm it engenders, and by enlisting the engagement of all sectors of society.

>>> To learn more about the Fight Against Online Sex Trafficking

White Paper Combating Online Sex Trafficking Colloquium Marc 14, 2018 New York