Affaires Sensibles, mort d’une personne prostituée, décryptage du proxénétisme en France
Dans la nuit du 16 au 17 août, Vanesa Campos, personne prostituée trans, a été tuée à Paris, dans le Bois de Boulogne. Nous éprouvons une profonde tristesse face à la longue cohorte de violences qu‘une fois de plus une personne prostituée paie de sa vie, une infinie colère contre les agresseurs

Breaking News - This morning, the Government of Sweden presented a law aimed at criminalizing the purchase of sex abroad

CAP international, its Swedish member organisation Talita, and all 23 member organisations of CAP intl in 18 countries welcome Swedish move towards the criminalisation of sex purchase abroad.
"Extending the prohibition of the purchase of sex for its own citizens abroad is a clear contribution to the efforts to decrease sexual exploitation of marginalised women and girls in third countries. This move by Sweden creates a valuable opportunity for all countries to reflect on the importance of harmonising legislations towards the universal abolition of the prostitution system", said Sarah Benson, chair of CAP international.

The Scelles Foundation is a member and founder of the Coalition for the Abolition of Prostitution (CAP intl).

Les Prix Fondation Scelles